Έμβλημα Κυπριακής Δημοκρατίας
Πυροσβεστική Υπηρεσία Κύπρου

Ανακοινώσεις


Συνέντευξη που δόθηκε σε γνωστό περιοδικό από τον Υπεύθυνο Πυροσβεστικού Σταθμού Αεροδρομίου Πάφου για τις ευθύνες και αρμοδιότητες του Πυροσβεστικού Σταθμού Αεροδρομίου Πάφου - 16/08/2017


Επισκεφθήκαμε τον Πυροσβεστικό Σταθμό του Αεροδρομίου Πάφου και συνομιλήσαμε με τον επικεφαλής αξιωματικό του…

Το ότι η Πυροσβεστική Δύναμη του Αεροδρομίου Πάφου είναι σαν μια μεγάλη οικογένεια το διαπιστώνει κανείς μόλις διαβεί την πόρτα του Τμήματος που λειτουργεί εντός του Αεροδρομίου.

Μας υποδέχτηκαν με θέρμη και πριν συνομιλήσουμε μαζί τους ήθελαν να προγευματίσουμε.

Παντού τάξη, καθαριότητα και βεβαίως σχολαστικότητα, αφού από αυτά όπως μας εξήγησαν μπορεί να σωθούν ανθρώπινες ζωές. Ακολούθησε μια σύντομη ξενάγηση και όπου κι αν πηγαίναμε μας υποδέχονταν με χαμόγελο και εγκαρδιότητα σαν να ξανασυναντούσαν παλιούς αγαπημένους φίλους. Μόνο όταν μιλούσαν για τα καθήκοντά τους σοβάρευαν και καταλάβαινες ότι γι’ αυτούς το Σώμα ήταν κάτι πολύ περισσότερο από μια δουλειά.

Ο επικεφαλής του πυροσβεστικού σταθμού εντός του αεροδρομίου κ. Ελευθέριος Τσοπανίδης, ένας απλός και καλόκαρδος άνθρωπος πλήρως αφοσιωμένος στη δουλειά του, δεν ξεχώριζε καθόλου από τους υπόλοιπους πυροσβέστες εξ’ ου και έπρεπε να περάσει λίγη ώρα για να καταλάβουμε ποιος ήταν…

Με αυτά και μετά το καφεδάκι και τα σνακς που μας πρόσφεραν, αρχίσαμε τη συνέντευξη…

Με ποια καθήκοντα είναι επιφορτισμένο το Πυροσβεστικό Τμήμα Αεροδρομίου Πάφου;

Ο Πυροσβεστικός Σταθμός του Αεροδρομίου Πάφου έχει ως κύρια αποστολή να παρέχει διασωστική και πυροσβεστική κάλυψη στα αεροσκάφη που διακινούνται στο Διεθνή Αερολιμένα Πάφου. Ταυτόχρονα παρέχει και πυροσβεστική κάλυψη

στις κτιριακές εγκαταστάσεις του Αεροδρομίου Πάφου. Σύμφωνα με τα υφιστάμενα σχέδια δράσης της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας ο τοπικός Πυροσβεστικός Σταθμός Πάφου συνδράμει υποστηρικτικά σε όλων των ειδών τα επεισόδια αεροσκαφών που εκδηλώνονται εντός και εκτός του Αερολιμένα Πάφου.

Διαθέτετε ειδικό εξοπλισμό για τις ανάγκες διεκπεραίωσης της αποστολής σας;

Ο Πυροσβεστικός Σταθμός Αεροδρομίου Πάφου διαθέτει συνολικά τέσσερα ειδικά πυροσβεστικά οχήματα. Τα τρία είναι άμεσης ανταπόκρισης και το άλλο χρησιμοποιείται σαν εφεδρικό όχημα. Τα Πυροσβεστικά Οχήματα διαθέτουν τεράστιες δυνατότητες ταχείας ανταπόκρισης και πυρόσβεσης που σε συνδυασμό με το άρτια εκπαιδευμένο προσωπικό μας μπορούν να φέρουν εις πέρας την αποστολή τους. Αυτά τα Πυροσβεστικά Οχήματα διαθέτουν εκτοξευτήρες, πλαγιογραμμές, τυλικτήρες και αυλούς εδάφους για την εκτόξευση του πυροσβεστικού υλικού (νερό, αφρό, ξηρή σκόνη και διοξείδιο του άνθρακα) στην πυρκαγιά. Επίσης διαθέτουν και σύγχρονο διασωστικό εξοπλισμό όπως υδραυλικά διασωστικά εργαλεία, αερόσακους ψηλής πίεσης, σχοινιά, φορεία και άλλο ειδικό εξοπλισμό που μπορούν να χρησιμοποιηθούν ανάλογα με τη φύση του επεισοδίου.

Πώς θα κρίνατε το επίπεδο εκπαίδευσης των ανδρών σας; Χρειάζονται ειδικά προσόντα και ποια είναι αυτά;

Η εκπαίδευση του προσωπικού μας βρίσκεται σε ψηλά επίπεδα άλλα πάντοτε υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης. Η Πυροσβεστική Υπηρεσία ακολουθεί τα Αγγλικά πρότυπα (British standards) τα οποία είναι πολύ αυστηρά και αποστέλλει βαθμούχους τόσο Αξιωματικούς όσο και Υπαξιωματικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο οι οποίοι εκπαιδεύονται σαν πυρήνες στο αντικείμενο των αεροσκαφών και στην συνέχεια εκπαιδεύουν τοπικά όλα τα μέλη μας μεταφέροντας γνώσεις και εμπειρίες από το εξωτερικό. Επιπρόσθετα το προσωπικό μας επανεκπαιδεύεται καθημερινά (ημέρα και νύχτα) σύμφωνα με το μηνιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο περιλαμβάνει διαλέξεις σε διάφορες θεματικές ενότητες και ρεαλιστικές ασκήσεις οι οποίες διεξάγονται στο πεδίο ασκήσεων του Σταθμού σε ειδικά διαμορφωμένο ομοίωμα αεροσκάφους. Πραγματικά απαιτούνται ειδικά προσόντα τα οποία πρέπει να διαθέτει το προσωπικό μας γιατί το αντικείμενο του αεροσκάφους είναι εξειδικευμένο και χρειάζεται ειδική τεχνική κατάρτιση που αποκτάται μέσω πολύ υψηλού επιπέδου επαγγελματική εκπαίδευση. Τα μέλη μας είναι εκπαιδευμένα σε διάφορες ειδικότητες όπως οδηγοί βαρέων οχημάτων αφρού, χειριστές αναπνευστικών συσκευών, χειριστές υδραυλικών εργαλείων για διασώσεις/απεγκλωβισμούς, χειριστές εκτοξευτήρων οχημάτων αφρού, πρώτοι βοηθοί, χειρισμό επεισοδίων σε επικίνδυνα υλικά και στον τομέα πυρόσβεσης και διάσωσης σε μαχητικά αεροσκάφη.

Είστε επιφορτισμένοι και με άλλα καθήκοντα πέρα από την ασφάλεια του αεροδρομίου;

Επιπρόσθετα από τα καθήκοντα μας είναι και η παροχή υπηρεσιών πυρόσβεσης και διάσωσης σε αεροπορικά δυστυχήματα που συμβαίνουν εκτός περιφραγμένου χώρου του Αερολιμένα μέχρι και σε απόσταση 5 ναυτικών μιλίων σύμφωνα με το εθνικό σχέδιο “ΝΕΑΡΧΟΣ”. Επίσης είμαστε επιφορτισμένοι να παρέχουμε διασωστική και πυροσβεστική κάλυψη σε στρατιωτικά αεροσκάφη τα οποία διακινούνται στην στρατιωτική βάση “ΑΝΔΡΕΑ ΠΑΠΑΝΔΡΕΟΥ”. Ακόμη σε πολύ εξαιρετικές περιπτώσεις το εκτός υπηρεσίας προσωπικό μας συνδράμει την επαρχία σε μεγάλα επεισόδια ανάλογα με τις επιχειρησιακές ανάγκες τόσο σε αστικές πυρκαγιές όσο και σε πυρκαγιές υπαίθρου (Αγροτικές και Δασικές).

Εκτός από την κατάσβεση πυρκαγιών το συγκεκριμένο Τμήμα έχει και άλλα καθήκοντα;

Ο Σταθμός μας είναι επιφορτισμένος και με άλλα καθήκοντα όπως:

α) Επιφυλακή – Αυξημένη ετοιμότητα

· Κατά την διάρκεια νυχτερινών πτήσεων αεροσκαφών
· Σε προσγειώσεις / απογειώσεις αεροσκαφών όταν επικρατούν άσχημες καιρικές συνθήκες
· Σε πρώτη εκπαιδευτική πτήση πιλότου
· Άφιξη / αναχώρηση σημαντικής προσωπικότητας – Αρχηγού Κράτους (VI Ρ)
· Κατά την μεταφορά επικίνδυνων υλικών από στρατιωτικά αεροσκάφη
· Πτήση μαχητικών αεροσκαφών
· Ανεφοδιασμός (fueling/defueling) αεροσκαφών
· Ανταπόκριση για ψύξη φρένων αερ/φων.
β) Ανταποκρίσεις σε εργατικά ατυχήματα ή τροχαία δυστυχήματα εντός Αερολιμένα .

γ) Δίδονται διαφωτιστικές διαλέξεις σε οργανωμένα σύνολα στο υπαλληλικό προσωπικό εταιρειών όπως της ΗΕRΜΕS ΑΙRΡΟRΤS LTD, εταιρείας πετρελαιοειδών, Πύργου Ελέγχου, αεροπορική βάση Α. Παπανδρέου και άλλα.

Το Τμήμα είναι αρκούντως επανδρωμένο με έμψυχο και άψυχο υλικό;

Δυστυχώς οι αφυπηρετήσεις των μελών της Υπηρεσίας μας των τελευταίων χρόνων έχουν επηρεάσει δυσμενώς και την δύναμη του Πυροσβεστικού Σταθμού Αεροδρομίου Πάφου με αποτέλεσμα να υπάρχει ανάγκη ενίσχυσης του. Αυτό όμως για το οποίο διαβεβαιώνω είναι ότι το υφιστάμενο προσωπικό είναι πολύ καλά εκπαιδευμένο και λαμβάνοντας υπόψη ότι η επί καθήκοντι εναλλαγή εργάζεται πάντοτε με το ελάχιστο προσωπικό (8 άτομα) μπορούμε να φέρουμε εις πέρας την αποστολή μας και να έχουμε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Όσον αφορά τον εξοπλισμό και τα πυρ. οχήματα μπορώ να πω ότι βρίσκονται σε πολύ ικανοποιητικά επίπεδα.

Ποια είναι τα μεγαλύτερα προβλήματα και κίνδυνοι που αντιμετωπίζετε στην εκτέλεση των καθηκόντων σας;

Το μεγαλύτερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει το προσωπικό των Πυρ. Σταθμών Αεροδρομίων παγκοσμίως είναι η έλλειψη εμπειριών από αεροπορικά δυστυχήματα . Το δεύτερο σοβαρό πρόβλημα είναι η πίεση χρόνου ανταπόκρισης σε αεροπορικό δυστύχημα γιατί πρέπει σε ελάχιστο χρόνο εντός 2-3 λεπτών να αφιχθούμε στη σκηνή του επεισοδίου και να κατασβέσουμε άμεσα την πυρκαγιά δημιουργώντας βιώσιμες συνθήκες για επιβάτες και πλήρωμα διατηρώντας τη ακεραιότητα της ατράκτου. Το τρίτο σοβαρό πρόβλημα είναι η διάσωση μεγάλου αριθμού επιβατών σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Τα πιο πάνω προβλήματα μπορούν να επιλυθούν σε ένα μεγάλο βαθμό με την συνεχή και όσο το δυνατό πιο ρεαλιστική εκπαίδευση των μελών μας. Όσο αφορά του κινδύνους που αντιμετωπίζουμε στην εκτέλεση των καθηκόντων μας είναι πάρα πολλοί και επιγραμματικά θα αναφέρουμε τους πιο σημαντικούς ως εξής: Οι ψηλές θερμοκρασίες, τα τοξικά και δηλητηριώδη αέρια από τα παράγωγα της καύσης, οι μεγάλες ποσότητες καυσίμων και τα επικίνδυνα υλικά που μεταφέρουν τα αεροσκάφη. Λαμβάνοντας υπόψη τους πολλαπλούς κινδύνους που έχει να αντιμετωπίσει ο πυροσβέστης, το επάγγελμα αυτό ανά το παγκόσμιο θεωρείται από τα πιο επικίνδυνα. Σαν απόδειξη τούτου είναι ότι σε μεγάλα καταστροφικά συμβάντα που όλος ο κόσμος τρέχει για να σωθεί οι πυροσβέστες προτρέχουν στη σκηνή για παροχή βοήθειας στο κοινό με άμεσο κίνδυνο της ζωής τους.

Το πυροσβεστικό σώμα της Κύπρου γενικότερα είναι γνωστό ότι είναι από τα πιο άρτια εκπαιδευμένα σώματα, αρκετές φορές μας κάνατε να νιώσουμε περήφανοι (θυμάμαι την δράση σας στις μεγάλες πυρκαγιές της Ελλάδας)… Για την επιμόρφωση σας απευθύνεστε και σε χώρες του εξωτερικού;

Ο πυροσβεστικός σταθμός του αεροδρομίου Πάφου ακολουθεί τα Βρετανικά πρότυπα (standards) όπως τα λέμε που είναι πάρα πολύ αυστηρά. Στέλνει αξιωματικούς και υπαξιωματικούς στο Ηνωμένο Βασίλειο όπου εκπαιδεύονται σαν πυρήνες. Δηλαδή με την επιστροφή τους στην Κύπρο με τις εμπειρίες και τις γνώσεις που αποκτούν τις μεταδίδουμε στο προσωπικό μας και οτιδήποτε νέο διδαχτούμε είτε σε εξοπλισμό είτε σε τεχνική πυρόσβεσης το ακολουθούμε κι εμείς στην Κύπρο. Επιπρόσθετα εκτός την εκπαίδευση στο εξωτερικό καθημερινά, ημέρα και νύχτα, ακολουθούμε το μηνιαίο πρόγραμμα εκπαίδευσης το οποίο έχει να κάνει με διαλέξεις και ασκήσεις οι οποίες γίνονται όσο το δυνατό πιο ρεαλιστικά στο πεδίο άσκησης. Αλλάζουμε τα θέματα μας κάθε μήνα ώστε να αγγίζουμε διάφορα θέματα, σενάρια, ξεκινώντας ας πούμε κι από τα πιο απλά από τι υλικά είναι κατασκευασμένο ένα αεροσκάφος. Από το πιο ασήμαντο μέχρι τακτικές πυρόσβεσης για μηχανές αεροπλάνων, τροχών, των χώρων αποσκευών, εσωτερικές πυρκαγιές, κάνουμε διάφορα σενάρια..Στόχος μας όπως σας είπα και πιο πριν είναι η πρόληψη. Δηλαδή βασιζόμαστε στην εκπαίδευση. Δόξα σοι ο Θεός επειδή δεν γίνονται αεροπορικά δυστυχήματα σπανίζουν όχι μόνο στην Κύπρο αλλά και στον κόσμο γενικά, παγκόσμια οι πυροσβεστικοί σταθμοί βασίζονται πάνω στην εκπαίδευση. Δεν είναι όπως τον πυροσβεστικό σταθμό που θα πάω μια φορά αγροτική θα βελτιωθώ θα δω τις αδυναμίες μου ή τον εξοπλισμό μου. Εμείς εδώ είναι εκπαίδευση η οποία πρέπει να είναι συστηματική και τυπική, να ακολουθείς ένα πρόγραμμα με ευλάβεια κι ο στόχος είναι να μην αφήσουμε κενά. Έχοντας στο μυαλό μου μια θεωρία η οποία επεκτείνεται και πιάνει πολλά φάσματα να την εφαρμόσω στην πράξη. Και οι εμπειρίες που αποκτούνται μετά από μικρά επεισόδια, τις αναλύουμε όταν έρθουμε πίσω, συζητούμε και βελτιωνόμαστε. Αυτό πιστεύω έχει αξία, το ότι κάνεις την αυτοκριτική σου μετά από ένα συμβάν, με το προσωπικό σου και να βρίσκουμε τις καλύτερες λύσεις ούτως ώστε στην επόμενη φορά όταν προκύψει κάτι ανάλογο να είμαστε ακόμη ένα βήμα πιο κοντά στην τελειότητα μπορώ να πω. Το αεροδρόμιο είναι ένας ζωντανός οργανισμός, δουλεύει 24 ώρες το 24ωρο, μικρά επεισόδια από μικρές κηλίδες που μπορεί να τρέξουν, οτιδήποτε η ανταπόκριση μας είναι άμεση, δεν θέλουμε να περιαυτολογήσουμε αλλά είναι μια πραγματικότητα και σε χρόνο μηδέν.

Πόσα χρόνια είσαστε στην Υπηρεσία;

Από το 1992 που υπηρετώ στο αεροδρόμιο Πάφου με ένα μικρό διάλειμμα που εργάστηκα σε άλλους σταθμούς. Ξεκίνησα από απλός πυροσβέστης και ανέβηκα στην ιεραρχία, έζησα το αεροδρόμιο από τα θεμέλια του. Το 1983 λειτούργησε το αεροδρόμιο. Εν τω μεταξύ στο πρώτο ημερολόγιο του πυροσβεστικού σταθμού Πάφου καταγράφονται τα πάντα από τις 17.10.1983 που λειτούργησε το αεροδρόμιο Πάφου. Είναι πλούσια η ιστορία της πυροσβεστικής στο αεροδρόμιο Πάφου. Δεν είναι μόνο τα αεροπορικά δυστυχήματα εμείς πρέπει να είμαστε έτοιμοι και προετοιμασμένοι για κάθε είδους περιστατικό 24 ώρες το 24ωρο. Εδώ είναι το μυστικό για να μπορέσουμε να αντεπεξέλθουμε άμεσα την ώρα που θα μας χρειαστεί ο τόπος μας, η Κυπριακή Δημοκρατία να φανούμε αντάξιοι της εμπιστοσύνης που μας περιβάλλει η χώρα μας. Πάντα λέω στους άντρες μου ότι πρέπει να είμαστε επαγγελματίες με ψηλά επαγγελματικά κριτήρια και να αναπτύσσουμε τις διαπροσωπικές μας σχέσεις. Αν καταφέρουμε και παντρέψουμε αυτά τα δυο, τη δουλειά και τις διαπροσωπικές σχέσεις όταν με βοηθήσει ο θεός και φύγω από αυτή τη δουλειά θα μπορώ να πω ότι παρήγαγα έργο και άφησα κι εγώ κάτι σε αυτό το σταθμό. Πραγματικά τη δουλειά μου τη νοιώθω σα δεύτερη μου οικογένεια και η έγνοια μας είναι η ασφάλεια του αεροδρομίου. Είναι πολύ σημαντικό αυτό.

Τι περιλαμβάνει η καθημερινότητα ενός εργαζόμενου στον πυροσβεστικό σταθμό;

Η κάθε βάρδια αν υπολογίσουμε ότι πιάνουν δουλειά η ώρα 8:00, ξεκινά η παράταξη. Η παράταξη είναι η επερχόμενη αλλαγή όπου επιθεωρούνται από τον λοχία που είναι ο υπεύθυνος της αλλαγής. Ελέγχω κι εγώ την παράταξη, αν φέρουν τον ατομικό εξοπλισμό, το κράνος τα γάντια το ειδικό παντελόνι πυρόσβεσης, το ειδικό σακάκι, αν είναι κουρεμένοι αν είναι μπογιατισμένοι, γυαλισμένοι, αν είναι καθαροί. Αυτό το πράγμα γίνεται η ώρα 8 το πρωί. Μετά αφού γίνει ο έλεγχος των αυτοκινήτων ελέγχεται δηλαδή αν ο εξοπλισμός είναι σωστός να μη λείπει κάτι, γίνεται ένας λεπτομερής έλεγχος των οχημάτων. Δηλαδή ελέγχουμε αν έχουν το νερό πάνω, τον αφρό, αν οι αναπνευστικές συσκευές έχουν σωστή περιεκτικότητα αέρα μέσα, είναι ένα πρόγραμμα που ακολουθείται και στις 8:00 και στις 19:00 που αναλαμβάνει η επόμενη εναλλαγή. Είναι μια ρουτίνα αυτό το πράγμα. Για οτιδήποτε κάνουμε στο σταθμό γίνεται καταχώρηση στο ημερολόγια του σταθμού που είναι στο τηλεφωνείο, τα πάντα καταγράφονται επίσημα αφού γίνουν οι έλεγχοι και η ρουτίνα των αυτοκινήτων το επόμενο βήμα είναι η ώρα 9:00 αφού πιει το προσωπικό τον καφέ του ξεκινούμε στις 9:00 συνήθως με διαλέξεις, στην αίθουσα διαλέξεων έχουμε projector, μπορούμε να δείξουμε ασκήσεις, πραγματικά επεισόδια, δυστυχήματα, υπάρχουν πολλοί τρόποι να κάνουμε την εκπαίδευση μας και μετά τη διάλεξη ότι λέμε στη διάλεξη πρέπει να το κάνουμε και στην πράξη. Πάμε στο πεδίο ασκήσεως κάνουμε τα σενάρια. Παράδειγμα αν είχαμε σήμερα μηχανές αεροσκαφών, μιλήσαμε για πυρκαγιά στις μηχανές, τι είδους μηχανή είναι, ο τύπος της μηχανής και έχουμε ένα ομοίωμα στο πεδίο ασκήσεων και τα βάζουμε στην πράξη. Κάνουμε διασώσεις, οτιδήποτε φανταστείτε. Δηλαδή μετά τη διάλεξη ακολουθείται πρακτική. Η ώρα 10:30 κάνουμε το διάλειμμα μας και η ώρα 11:00 ξεκινούν οι συντηρήσεις του εξοπλισμού μας, οι διάφορες ρουτίνες όπως τις λέμε συντήρησης ή καθαριότητας του σταθμού ή οχημάτων ανάλογα με τι λέει το πρόγραμμα της ημέρας και αυτό πάει συνήθως ως τη 1:00. Η ώρα 1:00 τρώμε, ξεκουραζόμαστε και στις 3:00μ.μ. ξεκινούμε το απογευματινό πρόγραμμα που περιλαμβάνει επίσκεψη σε αεροσκάφος δηλαδή αν μπορούμε να ανέβουμε κι έχει το χρόνο να δούμε πόρτες παράθυρα αν δεν υπάρχει ο χρόνος, θα δούμε εξωτερικά, θα συζητήσουμε με τα μέλη της ομάδας, πως ανοίγουν οι πόρτες οι τροχοί, υπάρχουν κάποια συστήματα που έχουν να κάνουν αποκλειστικά με το επάγγελμα μας πως θα φύγει ο κόσμος να γλιτώσει, εξειδικευμένα πράγματα μπορώ να πω όπου πηγαίνει το προσωπικό και βλέπει προσωπικά διάφορα αεροσκάφη. Γύρω στις 16:45 εναλλασσόμενα μπορεί να κάνομε πρώτες βοήθειες ή γυμναστική γιατί έχουμε και κάτω γυμναστήριο γιατί πρέπει το προσωπικό να διατηρείται σε μια καλή φυσική κατάσταση. Η ώρα 6 το απόγευμα ξεκινά η καθαριότητα του σταθμού και των οχημάτων για να παραδώσει στην επερχόμενη αλλαγή ένα σταθμό καθαρό όπως πρέπει, ο εξοπλισμός στη θέση του, γιατί όπως σας είπα θα λερωθεί ο εξοπλισμός. Αυτό το πράμα γίνεται 24 ώρες το 24ωρο με αποτέλεσμα να μην υπάρχει το κενό που λέμε σε καμία περίπτωση.

Νιώθετε καμιά φορά ότι κάνετε επικίνδυνο επάγγελμα;

Το επάγγελμα του πυροσβέστη είναι επικίνδυνο. Εκεί που ο κόσμος τρέχει να γλιτώσει από μια καταστροφή, ο πυροσβέστης τρέχει προς την καταστροφή. Η μεγάλη μου έγνοια είναι η ασφάλεια του προσωπικού δηλαδή ναι να πάμε να κάνουμε την αποστολή μας όμως με ασφάλεια να πάμε και να επιστρέψουμε όλοι πίσω. Ταυτόχρονα εκτός από τη δική μας ασφάλεια είναι και ο κόσμος που χρησιμοποιεί το αεροδρόμιο. Είτε στα κτήρια, είτε στο αεροπλάνο η μεγάλη μας έγνοια είναι να προσπαθήσουμε σε μια δύσκολη στιγμή να τον διασώσουμε. Πάντα είναι μέσα στην έγνοια μας γιατί στη δουλειά μας, ξεκινάς να έρθειςδουλειά και μπορεί αντί να αντιμετωπίσεις μια φυσιολογική μέρα ρουτίνας μπορεί ο Θεός να ξημερώσει μια μέρα που μπορεί να φέρει μια μεγάλη καταστροφή. Γι’ αυτό λέμε στο προσωπικό μας κύριοι και κυρίες, γιατί έχουμε και κοπέλες στο προσωπικό μας, έρχεστε δουλειά μέσα στο υποσυνείδητο σας να λέτε έρχομαι δουλειά και είμαι έτοιμος οποιαδήποτε ώρα μπορεί να κληθώ να αντιμετωπίσω μια ακραία κατάσταση. Αυτό το συναίσθημα πρέπει να το νιώθουμε, όχι να μας προκαλεί άγχος, αλλά δημιουργικό άγχος, δηλαδή να μας έχει σε μια υπερδιέγερση ούτως ώστε να είμαι συγκεντρωμένος να πάρω τις σωστές αποφάσεις. Είτε αποφάσεις όταν βγουν από μένα είτε από τον λοχία όταν λείπω εγώ γιατί θα καθοδηγήσουμε κόσμο, θα έχουμε να κάνουμε με μια πολύ δύσκολη αποστολή, πυρόσβεση, διάσωση, θα έχω να συνεργαστώ με άλλες εμπλεκόμενες υπηρεσίες, αστυνομία, ασθενοφόρα, είναι μια πολυσύνθετη αποστολή όπου πρέπει όλες οι υπηρεσίες να συνεργαστούμε για να έχομε τα καλύτερα δυνατά αποτελέσματα. Δηλαδή ένα αεροπορικό δυστύχημα δεν αφορά μόνο την πυροσβεστική υπηρεσία. Αφορά τους πάντες, και τη διεύθυνση του αεροδρομίου και τα νοσοκομεία και την αστυνομία, τους πάντες. Υπάρχει σχεδιασμός από το αεροδρόμιο Πάφου που λέει ποια είναι η αποστολή της κάθε υπηρεσίας. Εμείς έχουμε τους δικούς μας σχεδιασμούς τι κάνουμε σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Δεν αφήνουμε τίποτε στο περίπου. Ξέρουμε ότι έγινε αυτό το πράμα θα συμπεριφερθούμε έτσι. Υπάρχει σχεδιασμός αναλυμένος για κάθε επεισόδιο ξεχωριστά πως ανταποκρινόμαστε με ποια αυτοκίνητα τι τακτικές εφαρμόζουμε, τα πάντα είναι καταγραμμένα.

Πάρκο Λοχίας ΝΙΚΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΥ

Το πόσο δεμένοι είναι όλοι οι άνδρες που υπηρετούν στο αεροδρόμιο Πάφου, φαίνεται και από το μικρό πάρκο που συναντά κανείς στην είσοδο των κτηρίων που στεγάζουν τον πυροσβεστικό σταθμό. Ένα πάρκο το οποίο δημιούργησαν όλοι οι άνδρες που εργάζονται στον Πυροσβεστικό Σταθμό του αεροδρομίου Πάφου, θέλοντας να τιμήσουν τον συνάδελφο τους λοχία Νίκο Νικολάου που απεβίωσε στις 28 Φεβρουαρίου του 2005. Ως ένδειξη αγάπης και τιμής για την προσφορά του, εργάστηκαν όλοι οι συνάδελφοι αφιλοκερδώς και δημιούργησαν όπως μας ανέφερε ο κ. Τσοπανίδης, αυτό το πάρκο στο οποίο έδωσαν το όνομα του. «Μιλούμε για ένα συνάδελφο ο οποίος ήταν παράδειγμα προς μίμηση» μας λέει συγκινημένος ο κ. Τσοπανίδης, «μας έδειξε το σωστό δρόμο της τυπικότητας του επαγγελματισμού και επειδή ήταν πρότυπο για μας τους νεότερους αισθανθήκαμε την ανάγκη μετά το θάνατο του ότι έπρεπε να αναγνωριστεί η προσφορά του και το 2014 δημιουργήσαμε αυτό το πάρκο».

Κάπου εδώ ολοκληρώθηκε η κουβέντα μας και με την ίδια ευγένεια και χαμόγελο αποχαιρετίσαμε τους καινούργιους μας φίλους, νοιώθοντας ένα αίσθημα ικανοποίησης για τον υψηλότατο βαθμό ετοιμότητας και εκπαίδευσης των ανδρών αυτών που είναι επιφορτισμένοι με ένα τόσο σοβαρό καθήκον…











Αν δεις φωτιά

Αν δεις φωτιά

Εκστρατεία Πυρ.Υπ. 
‘’ Πως ο πολίτης αντιδρά με ασφάλεια ‘’

Έπεσαν εν ώρα καθήκοντος

ΠΥΡΑΣΦ

ΕΞ-ΠΥΡ

ΑΝΛΥΠΑΠ

ΠΥΡΟΣΥΝ

Δημόσιες Συμβάσεις (e-procurement)

Ενημέρωσέ με

«Ήρων»

“SAFED”